משפחת נתניהו תובעת את העיתונאי יגאל סרנה

    איתי גדסי No Comments on משפחת נתניהו תובעת את העיתונאי יגאל סרנה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משפחת נתניהו תובעת באמצעות עורך דינה יוסי כהן את עיתונאי 'ידיעות אחרונות' יגאל סרנה ומבקשת פיצוי כספי על סכום של 279,243 ₪, על שלטענתה עבר סרנה על חוק לשון הרע, לאחר שפרסם פוסטים ברשת החברתית נגד בני הזוג נתניהו. באחד הפוסטים פרסם סרנה על מקרה שלטענתו התרחש במציאות. לדבריו, ראש הממשלה נאלץ 'לברוח' אל כביש 1 לאחר שרעייתו שרה לא הייתה מעוניינת שהוא ישאר איתה באוטו.

    בפוסט עצמו כתב סרנה: "תרדפו את שוברים שתיקה. הכו בשמאלים. חבטו באשכנזים. רוצצו תחקירנים. חסמו פיסבוק. סיתמו פיות. תעלימו את המציאות. אבל כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אשה אחת לא רוצה שהוא ישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי שלא נשמע שהכל עולה באש השגעון. הכו בתופים".

    בפוסט אחר כתב: "יש חיים גם בזמן ביבי. אבל האוויר מורעל. הנפש קצה. המשאבים מדלדלים. אתה רואה גם בחדרי מיון, כמו הערב, את המאמץ ואת קוצר המשאבים. הכל נשאב מאיתנו, למעלה. לחבורת הביזה של החלאה. האיש שצמח כפטרית רעל משלולית הדם של רבין. קצנו בשקרן העלוב. שיעלם כבר. די. גדשה הסאה".

    בכתב התביעה נכתב כי "נוכח חומרת מעשיו של הנתבע ועוצמת הפגיעה בתובעים, מתבקש בית המשפט הנכבד להושיט לתובעים את הסעדים הבאים: צו עשה, המורה לנתבע ו/או מי מטעמו למחוק את הפרסומים האמורים מדף ה"פייסבוק" שלו ולפרסם התנצלות פומבית ומפורטת, שתוכנה יתואם מראש עם הח״מ. פיצוי כספי בסך 139,621 ₪ בגין כל פרסום (ובסה"כ 279,243 ₪), וזאת ללא הוכחת נזק, על פי סעיף 7א(ג) לחוק איסור לשון הרע, בגין שני הפרסומים לעיל והניסיון לפגוע בתובעים ובשמם הטוב במזיד, מבלי לנסות ולוּ לקבל את תגובתם לתוכן הפרסומים, טרם פרסומם".

    עוד נכתב בכתב התביעה כי "לחילופין בלבד, חיוב הנתבע בפיצויים בסך של 139,621 ₪ (69,810 ₪ בגין כל פרסום), ללא הוכחת נזק, בגין ביצוע עוולה של הוצאת לשון הרע לפי סעיף 7א(ב) לחוק איסור לשון הרע וכן סך נוסף של 118,331 ₪, (59,165 ₪ בגין כל פרסום) ללא הוכחת נזק, על פי סעיף 29א(ב)(1) לחוק הגנת הפרטיות, או לחילופי חילופין כנזק בלתי ממוני, בגין צער ועוגמת נפש מכוח עוולת הרשלנות והפגיעה בכבודם של התובעים".

    על פי כתב התביעה, "עסקינן בנתבע אשר מתמיד במשך זמן רב בניסיונותיו האובססיביים לפגוע בתובעים בכל מחיר ולרמוס את שמם הטוב בפומבי, מתוך זדון ורשעות לשמה, כאשר בין היתר ובעיקר, ביצע הנתבע שימוש ציני ואכזרי במעמדם הרם של התובעים, תוך שהוא חודר לחייהם הפרטיים, ומפרסם אודותיהם כזבים ותמונות ערוכות ומסולפות שלהם, במטרה להסית את הציבור כנגדם ולבזותם".

    בנוסף נכתב כי "סוד גלוי הוא, כי בזירה הפוליטית שמו של אדם וכהונתו כנבחר הציבור שלובים זה בזה ללא יכולת להפריד ביניהם ואת זאת בדיוק מנסה לנצל הנתבע בפרסומיו המרושעים, הכוזבים ומלאי השנאה כלפי התובעים, דברים אלו מקבלים משנה תוקף, כאשר הפרסומים שפרסם הנתבע נועדו אך ורק לצורך השפלה, תוך ניסיונו של הנתבע לשים את התובעים ללעג בעיני הציבור ולפגוע בשמם הטוב על ידי פרסום כזבים כה בוטים".



    0 תגובות